Efsane DK Granolalarımızda Neden Hurma Püresi Var ?

Efsane DK Granolalarımızda Neden Hurma Püresi Var ?

Neden Hurma Püresi ? 

Çünkü hurmanın vitamin ve mineral oranı ile lif miktarı çok yüksek. Meyve suyu veya konsantresi yerine hurmanın püresini doğrudan kullanmak glisemik indeksi dengeleyerek tokluk süresini uzatmaya ve kilo vermeye de lezzetli bir destek.

Hurma Püresinin Sağlık Yararları 

Hurma ‘daki yüksek lif yeterli diyet lifi açısından çok önemli. Çünkü lif, sindirim sisteminin düzenli işleyişine katkı sağlar ve kabızlığın önlenmesinde rol oynar. Yapılan bir çalışmada, 21 gün boyunca düzenli hurma tüketen 21 kişinin, hurma yemedikleri zamana kıyasla dışkı sayılamasında iyileşme ve bağırsak hareketlerinde önemli bir artış yaşadıkları görülmüştür. Yüksek lif ayrıca tokluk süresini arttırarak kilo vermeye yardımcı olabilir. Kan şekeri kontrolü için de yararlıdır, çünkü hurmanın glisemik indeksi düşüktür. Glisemik indeks, besinlerde bulunan karbonhidratların kan şekerini yükseltme hızıdır. Yani karbonhidratlı bir besinin tüketiminden belirli bir süre geçtikten sonra kan şekerini ne derecede yükselttiği şeklinde ifade edilebilir. Glisemik indeksi düşük olan besinler, kan şekerini de daha yavaş yükseltmektedirler. Bu yüzden beslenme planınızı oluştururken düşük glisemik indeskli besinleri tercih etmeye özen gösterin.

Hurmanın içeriğinde bulunan vitamin ve mineraller;

  • Potasyum 
  • Magnezyum 
  • Bakır 
  • Manganez 
  • Demir
  • B grubu vitaminler 
  • Vitamin A 
  • Kalsiyum

Hurma, antioksidan açısından da zengindir. Antioksidanlar sizi vücudunuzda zararlı reaksiyonlara neden olabilecek serbest radikallerden korur. Yani hastalık riskini azaltmaya yardımcıdır. İçeriğindeki karotenoid ve fenolik asit antioksidanlarının her ikisinin de kalp sağlığı üzerindeki yararlı etkileri olduğu çalışmalarla desteklenmektedir. Diğer kuru meyvelere kıyasla hurma, en yüksek antioksidan kapasitesine sahiptir. İçeriğinde kalsiyum, potasyum, manganez ve bakır nedeniyle kemik sağlığı destekleyebilir. Hurma ayrıca antienflamatuar ve antimikrobiyal özellik göstermektedir, bu da bulaşıcı hastalıklarla mücadelede rol oynayabilecekleri anlamına gelir.

Ramazan dönemi denince aklımıza ilk gelen besin şüphesiz hurmadır. Hurmanın yüksek lif içeriği ile tokluk sürenizi arttırmaya yardımcı olduğundan bahsetmiştim. Bu yüzden ramazan döneminde sahur öğününüzde veya iftar ve sahur arasında ki ara öğününüzde Granolayı süt ile beraber tüketmeniz sizi daha uzun süre tok tutmaya yardımcı olacaktır.

                                

    No:31 Granola ''Karışık Meyveli''                                                                                                                                 

   

     Her bir lokmanızda çıtır kabak çekirdeği, kuru dut ve özenle seçtiğimiz bademleri hissedecek,

     lezzetin sağlık ile uyumundan vazgeçemeyeceksiniz!

     İçerisindeki yağlı tohumlar iyi protein olmalarının yanı sıra

     E vitamini, magnezyum, potasyum, çinko ve bakır gibi vitamin mineralleri içerir.

                

 

 

 

    No:32 Glutensiz Granola ''Karışık Meyveli'' 

 

    Glutensiz beslenenler, glutene hassasiyeti olanlar ve çölyaklı bireylerin güvenle

    tüketebileceği bir granolaya ne dersiniz? Şeker ilavesiz, katkı/koruyucu içermeyen,

    yüksek lif içeren, iri taneli ve çıtır granolalarımızı özel cam kavanoz ile sizlerle buluşturuyoruz!

    En kaliteli hammaddelerle özenle hazırladığımız granolalarımız artık hazır.

      

 

 

 

 

    No:33 Granola ''Çilekli Çikolatalı''

   

    Bitter çikolata, çilek ve fındık birbirine hiç bu kadar yakışmamıştı! 

    Şeker ilavesiz, katkı/koruyucu içermeyen, yüksek lif içeren,

    bol malzemeli  granolalarımızı özel cam kavanoz ile sizlerle buluşturuyoruz!

    En kaliteli hammaddelerle özenle hazırladığımız granolalarımız artık hazır!     

 

 

 

 

Kaynakça

  1. Eid, N., Osmanova, H., Natchez, C., Walton, G., Costabile, A., Gibson, G., … Spencer, J. P. E. (2015). Impact of palm date consumption on microbiota growth and large intestinal health: a randomised, controlled, cross-over, human intervention study. British Journal of Nutrition, 114(08), 1226–1236.
  2. https://nutritiondata.self.com/facts/fruits-and-fruit-juices/7348/2
  3. Rahmani, A. H., Aly, S. M., Ali, H., Babiker, A. Y., & Srikar, S. (2014). Therapeutic effects of date fruits (Phoenix dactylifera) in the prevention of diseases via modulation of anti-inflammatory, anti-oxidant and anti-tumour activity. International journal of clinical and experimental medicine7(3), 483.
  4. Vinson, J. A., Zubik, L., Bose, P., Samman, N., & Proch, J. (2005). Dried fruits: excellent in vitro and in vivo antioxidants. Journal of the American College of Nutrition24(1), 44-50.

 

 

 

Etiketler: sağlıklı beslenme
Nisan 13, 2022
Listeye dön
Çerez Kullanımı

Sitemizde sunulan özelliklerin ve sitenin işleyişi için bazı çerezlerin kullanılması teknik olarak zorunludur. Diğer bazı çerezler de sitemizi geliştirmek ve bizim tarafımızdan veya yetkili hizmet sağlayıcılarımız tarafından size ilgi alanınıza göre reklamların sunulması amacıyla kullanılmaktadır.
Detaylı bilgi için Gizlilik Politikası ve Çerez Politikasını inceleyebilirsiniz.